Poprawa objawów otępiennych.

September 24th, 2018

Coraz bardziej zyskuje na prawdopodobieństwie hipoteza, że ogólne obniżenie żywotności starców (hypobiosis senilis), szczególnie zmiany wsteczne mózgu, ma za przyczynę upośledzenie ukrwienia tkanki, a tym samym jej należytego natlenienia (hypoxaemia chronica cerebri). Doust i in. (1953) dowiedli tego za pomocą spektroskopowych badań włośniczek paznokci, przy czym okazało się, że misy cenieilenem włośniczek jest znacznie niższe u chorych z otępieniem starczym niż u ich normalnych rówieśników. Stąd wysiłki, podejmowane w wielu ośrodkach klinicznych, przywrócenia prawidłowej hemodynamiki mózgu celem jego należytego ukrwienia za pomocą różnych środków. Wypróbowano wielokrotnie ćwiczenia hiperwentylacyjne , oraz leki rozszerzające naczynia krwionośne mózgu, np. aminofilinę (eufilinę), kwas nikotynowy metrazol doustnie w ciągu kilku miesięcy w dawkach po 0,2-0,3 do 4 razy dziennie, wziewanie karbogenu (5% C02 + 90% 02) 2 razy dziennie po 5 min. w ciągu miesiąca, tutaj zaliczyć można również opisaną wyżej metodę nowokainową, stosowaną głównie w Ośrodku Geriatrycznym Parhona w Bukareszcie (1955 i później). W piśmiennictwie światowym mnożą się poważne doniesienia o świetnych wynikach leczniczych, uzyskiwanych za pomocą tych środków. Również na idei lepszego odżywienia tkanki mózgowej oparte są sposoby leczenia za pomocą hormonów płciowych, estrogenu, progesteronu, testosteronu itd. Za pomocą wszystkich tych środków uzyskiwano nie tylko ustępowanie psychoz czynnościowych wikłających podstawową sprawę, lecz również, i to ma największe znaczenie teoretyczno-naukowe, poprawę objawów otępiennych i charakteropatycznych. Wskazane są również leki neurologiczne, zwłaszcza w stanach pobudzenia. [więcej w: rezonans magnetyczny warszawa, kurs psychoterapii lublin, medycyna paliatywna czasopismo ]
[podobne: porażenie nerwu przeponowego, forum kulturystyczne, poradnia preluksacyjna ]

Powiązane tematy z artykułem: forum kulturystyczne poradnia preluksacyjna porażenie nerwu przeponowego