Leczenie insuliną.

August 10th, 2018

Dla poprawy stanu odżywienia polecono również leczenie insuliną, która ma polepszać łaknienie i zmniejszać kaszel, poty nocne i inne objawy toksyczne oraz zwiększać wagę ciała. Wzrost wagi ciała spostrzega się głównie w pierwszym tygodniu leczenia, zależnie przede wszystkim od zatrzymania w ustroju wody, po części zaś od poprawy przyswajania węglowodanów. Działanie to jednak znika, pomimo dalszego stosowania insuliny, już w 2-4 tygodniu. Nieraz na początku leczenia insuliną spostrzega się wzrost ogólnej ciepłoty ciała o 0,3-0,5°, który po 8-15 dniach stopniowo ustępuje, tak iż ogólna ciepłota ciała powraca do poziomu okresu przedinsulinowego. Leczenie insuliną nie wstrzymuje dalszego rozwoju choroby w posuniętych okresach suchot płuc, natomiast może być pomocne w okresie początkowym, nigdy jednak nie może zastąpić leczenia higieniczno-dietetycznego ani odprężającego, a zatem nie powinno go opóźniać. Bóle w klatce piersiowej usuwa się okładami ogrzewającymi pod ceratką, pędzlowaniem jodyną, maściami drażniącymi, np. 1,5-3% weratrynową, 310 terpentynową, kodeiną w dawce      0,01- 0,015, cibalginą po 30 kropli na dawkę lub po jednym kołaczku a 0,25, antypiryną lub piramidonem po 0,3 i innymi lekami przeciwbólowymi. Kaszel nieraz można złagodzić prostymi środkami higienicznymi, np. należytym przewietrzaniem mieszkania, umieszczeniem chorego w równomiernie ogrzanym łóżku, usunięciem kurzu, zakazem palenia, prowadzenia długich rozmów itd. Kaszel silniejszy może wymagać stosowania leków farmaceutycznych według zasad, które szczegółowo omówiłem w rozdziale o leczeniu nieżytu oskrzeli. Przetworów jodowych podawać nie należy, ponieważ jod zaostrza sprawę gruźliczą. Kreozot i jego przetwory, polecane przez długi czas jako leki swoiste w gruźlicy płuc, obecnie nie odgrywają już dawnej roli w leczeniu tej choroby. [więcej w: miniimplanty ortodontyczne, płaskostopie leczenie u dorosłych, narzędzia endodontyczne opis ]
[przypisy: stomatolog w kamienicy gryfino, koloid srebra, protezy zębowe cena ]

Powiązane tematy z artykułem: koloid srebra protezy zębowe cena stomatolog w kamienicy gryfino