Microbial na gapę w miejscowe produkty antyseptyczne

November 1st, 2018

W latach siedemdziesiątych XX wieku Food and Drug Administration (FDA) opracowała ścieżki regulacyjne dla wielu aktywnych składników leków, które były dostępne na rynku, ale nie zostały zatwierdzone przez FDA. Antyseptyczne produkty lecznicze należą do jednej klasy leków, która została uwzględniona w przepisach, które wynikały z opinii ekspertów z lat siedemdziesiątych. W tym czasie przyjęto, że antyseptyczne produkty lecznicze są wolne od skażenia mikrobiologicznego z powodu ich aktywności farmakologicznej. Dlatego też nie uwzględniono potrzeby sterylnej produkcji tych produktów. W ostatnich latach pojawiły się jednak doniesienia łączące wybuchy infekcji z produktami antyseptycznymi, które były skażone drobnoustrojami, a niektóre produkty zostały z tego powodu przywołane. Zatwierdzone przez FDA wskazania dla tych produktów obejmują przygotowanie skóry przed zabiegiem chirurgicznym , przygotowanie skóry przed wstrzyknięciem i pomagają zmniejszyć liczbę bakterii, które potencjalnie mogą powodować zakażenie skóry. Zastosowania poza etykietą ( np. utrzymanie cewnika) są powszechne w praktyce klinicznej i zostały włączone do praktycznych wytycznych Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorób (CDC). Status antyseptycznych miejscowych leków bez recepty umożliwia konsumentom bezpośredni dostęp, chociaż produkty te są sprzedawane przede wszystkim do zakładów opieki zdrowotnej. Biorąc pod uwagę ich szerokie zastosowanie, dowody na to, że miejscowe środki antyseptyczne mogą zostać skażone organizmami drobnoustrojów (podczas ich wytwarzania lub stosowania) oraz że mogą powodować zakażenia w miejscach wstrzyknięcia, operacji lub istniejących ran, wzbudziły obawy.
Infekcje związane ze skażonymi produktami antyseptycznymi. Ogniska związane ze stosowaniem skażonych produktów antyseptycznych (patrz tabela) zostały zgłoszone w czasopismach1 i CDC.2,3. FDA zgłosiła również infekcje kliniczne związane z różnymi zatwierdzonymi produktami, a także kilka odwołań dotyczących produktów wynikły4. Zgłoszone wyniki obejmują zakres od miejscowych infekcji w miejscach iniekcji do ogólnoustrojowych zakażeń powodujących śmierć. Raporty sugerują wszystkie powszechnie stosowane kategorie antyseptyczne, w tym alkohol, jodofory, glukonian chlorheksydyny i czwartorzędowe produkty amonowe. Niektóre potencjalnie patogenne organizmy, takie jak Bacillus cereus, Burkholderia cepacia, Pseudomonas aeruginosa i Serratia marcescens, były zamieszane w więcej niż jednym wybuchu.
Chociaż zakres zakażeń szpitalnych związanych ze skażonymi produktami antyseptycznymi jest trudny do oszacowania, najprawdopodobniej jest szerszy niż wynikałoby z raportów po wprowadzeniu do obrotu i literatury medycznej. Kilka czynników może ograniczać identyfikację zakażeń związanych z produktami antyseptycznymi. Dostawcy opieki zdrowotnej mogą nie uznać tych produktów za potencjalne źródło infekcji pourazowej, ponieważ zakładają, że właściwości antyseptyczne wykluczają przetrwanie mikroorganizmów. Przypadki zakażenia mogą być zaniżone, ponieważ badania epidemiologiczne i badania zakażeń wymagają wysokiego wskaźnika podejrzenia ze strony leczącego klinicysty. Ponadto pojemniki jednorazowego użytku są zwykle wyrzucane po zakończeniu zabiegu chirurgicznego, tak więc pozostały produkt może nie być dostępny do zbadania, gdy infekcja staje się widoczna.
[podobne: forum kulturystyczne, rehabilitacja kręgosłupa, miniimplanty ortodontyczne ]
[więcej w: forum kulturystyka, wybielanie zębów przed i po, dermatolog od czego jest ]

Powiązane tematy z artykułem: dermatolog od czego jest forum kulturystyka wybielanie zębów przed i po