Odma otrzewna lecznicza Stosowanie odmy

Odma otrzewna lecznicza Stosowanie odmy otrzewnej w leczeniu gruźlicy płuc opiera się na spo- strzeżeniach dodatniego wpływu wysokiego uniesienia przepony w pó- źnych okresach ciąży. Odmę otrzewną poleca się: 1) w daleko posuniętej rozpadowej gruźlicy płuc wykluczającej zasto- sowanie innych metod chirurgicznych; 2) w gruźlicy płuc obustronnej z siedzibą ognisk gruźliczych w dolnych płatach; 3) w obustronnej gruźlicy płuc z rozległymi zrostami opłucnymi, unie- możliwiającymi leczenie odmą opłucną; 4) w celu wzmocnienia oraz poprawy ogólnego stanu chorego jako za- bieg przygotowawczy do innych metod chirurgicznych, wymagających pewnego zasobu sił chorego; 5) w celu zwiększenia skuteczności leczenia wyrwaniem nerwu prze- ponowego; 6) w prz,ypadkach obfitego krwotoku płucnego, zwłaszcza gdy nie da się określić, które płuco krwawi. Przeciwwskazaniem do leczenia odmą otrzewną jest gruźlicze zapalenie otrzewnej, zwłaszcza przebiegające z rozległymi zrostami otrzewnymi. Przy leczeniu odmą otrzewną wprowadza się do jamy otrzewnej zazwyczaj 300-500 ml powietrza. W miarę jego wsy- sania się odmę uzupełnia się ilością powietrza do 600-700 ml, wykonując dopełnienia średnio raz na tydzień. Długość leczenia odmą otrzewną wy- nosi kilka lat, zależnie od stopnia skuteczności w leczonym przypadku. Jako powikłania w toku leczenia gruźlicy płuc odmą. otrzewną spo- strzegano: odmę śródmięśniową i podskórną, ropne zapalenie otrzewnej, zatór mózgowy i krwiak z uszkodzonego naczynia. Powikłania te zdarzają się bardzo rzadko, zwłaszcza gdy zabieg wykonuje się ostrożnie. [więcej w: , implanty Warszawa, rozstanie, gabinet kosmetyczny ]