Posts Tagged ‘magnez i witamina b6’

Przeciwskazania do wyrwania nerwu przeponowego

Przeciwskazania do wyrwania nerwu przeponowego sta- nowią: 1. gruźlica płuc o przebiegu ostrym; 2. wielka aktywność postępującej gruźlicy płuc, nawet przy usado- wieniu w jednym płucu; w tych przypadkach należy poprzednio zmniejszyć natężenie sprawy chorobowej (leczenie higieniczno- dietetyczne, streptomycyna); 3. czynna gruźlica obu płuc; 4. bardzo rozległa gruźlica płuca zajmująca 2/3 lub połowę pola płuc- nego, wybitnie obniżająca pojemność życiową płuc; 5. przypadki jam o ścianach twardych, zwłaszcza jam, usadowionych w bardzo zmienionej tkance płucnej, która utraciła już zdolność do zapadania się, jak to bywa najczęściej, gdy jamy są duże; 6. równoczesna rozległa rozedma płuc; 7. daleko posunięte zwyrodnienie .mięśnia sercowego i 8. bardzo zły stan chorego. Wyrwanie nerwu przeponowego może wywołać przykre przypadłości. Zależą one przeważnie od istnienia zespoleń nerwu przepono- wego z nerwem współczulnym oraz z nerwem błędnym, po części zaś od pooperacyjnego wysokiego ustawienia przepony, które zmienia poło- żenie innych narządów. Już w czasie operacji lub bezpośrednio po niej mogą pojawiać się krwawienia w razie uszkodzenia naczynia krwionośnego, sąsiadu- jącego z gałązką nerwu przeponowego. Krwotok może być nawet śmier- teIny (Ludwik Fiszer) . Wyrwanie nerwu współczulnego szyjnego zamiast nerwu przeponowego wywołuje przemijające lub trwałe zwężenie źrenicy po stronie operowanej (Edward Łotocki) i nawet zespół Homera. Przecięcie lub szarpanie nerwu błędnego może spowodować nagły zgon. Opisano też pooperacyjne ropienie rany o charakterze graźliczym (Władysław Ostrowski), zez zbieżny (Włodzimierz Wiszeniewski}, uszko- dzenie nerwu barkowego, zwrotnego oraz przewodu piersiowege. podczas; operacji. [przypisy: , odżywka do rzęs, magnez i witamina b6, dieta i odchudzanie ]

Posts Tagged ‘magnez i witamina b6’

Przeciwskazania do wyrwania nerwu przeponowego

W zakresie narządu oddechowego spostrzegano pozłotowe odczyny ogniskowe, takie jak po tuberkulinie, n.adto krwioplucia, krwo- toki z nosa, przemijającą duszność, W zakresie narządu krążenia spostrzegano bóle i niepokój w okolicy sercowej, bicie serca, przyśpieszenie jego czynności i zabu- rzenia naczynioruchowe. Ze strony narządu krwiotwórczego opisano ciężkie powi- kłania pozłotowe w postaci śmiertelnej agranulocytozy i krwotocznej aleukii (aleukia haemorrhagica). Ze strony układu nerwowego spostrzegano bóle głowy, drże- nie rąk, przygnębienie lub przejściowe podniecenie, zapalenie wielu ner- wów, zespół Landryego i in. Wrażliwość na sole złota bywa różna u różnych osób, a nawet zmien- na u tej samej osoby. Powikłania stojące w związku z leczeniem prze- tworami złota mogą powstawać nawet już po małych ich dawkach i być pomimo to ciężkie. Ta okoliczność nakazuje wielką ostrożność w leczeniu przetworami złota. Toteż nie należy go stoso- wać w praktyce ambulatoryjnej, pozostawiając je klinikom, szpitalom i zakładom leczniczym w ogóle (sanatorium itd.) pod warunkiem ścisłego nadzoru lekarskiego przy nie zaniedbywaniu równoczesnego stosowania innych sposobów leczenia. Dla zapobieżenia powikłaniom niektórzy polecają w okresie lecze- nia złotem, prócz zwykłych badań stanu chorego, systematyczne badania krwi co do krwinek białych, by uprzedzić powstanie agranulocytozy oraz ostrej białaczki, nadto badanie poziomu mocznika w krwi i objawu opaskowego. Leczenie przerywa się z pojawieniem się wyraźnej eozyno- filii, także. leukopenii i neutropenii z limfocytozą, azocicy lub objawów utajonej krwotoczności w postaci wybroczyn skórnych po założeniu na ramię opaski na 10 minut. Podjęto próby określania tolerancji ustroju na sole złota za pomocą tzw. aurodermoteakcji polegającej na badaniu stopnia oddziały- wania skóry na śródskórne wstrzyknięcie 1 mg przetworu złota .. Dodatni odczyn skórny ma podobno pojawiać się u chorych, którzy na leczenie złotem oddziałują powikłaniami pozłotowymi, natomiast odczynu tego nie ma u chorych, którzy leczenie złotem znoszą dobrze. [hasła pokrewne: , trener personalny, magnez i witamina b6, gabinet kosmetyczny ]