Posts Tagged ‘protezy zębowe cena’

Dziewczyna, która umarła dwa razy: Koszmar każdego pacjenta: sprawa Libby Syjon i ukryte zagrożenia szpitali ad

December 4th, 2018

Nie mam wystarczającego doświadczenia klinicznego, aby wiedzieć, czy brak nadzoru ze strony lekarzy naraża na szwank opiekę nad pacjentem. Ani Robins. Niemniej jej argument, że personel domu jest nieodpowiednio nadzorowany, jest hiperboliczny i pewny siebie. Mówi nam, że studenci medycyny nazywane są zwierzętami przez personel domu, kiedy stają się pewni, że wykonują nowe procedury i chętnie ćwiczą swoje nowo odkryte umiejętności. Takie zwierzęta wędrują po amerykańskich szpitalach opiekujących się pacjentami , konkluduje złowieszczo. Read the rest of this entry »

December 4th, 2018

PREZBIOFRENIA (PRESBYOPHRENIA), CZYLI STARCZY ZESPÓŁ KORSAKOWA. W mianownictwie panuje tutaj zamieszanie. Bleuler utożsamia prezbiofrenię z chorobą Alzheimera, nie widząc między tymi jednostkami innej różnicy, jak tylko wcześniejszy lub późniejszy wiek występowania. Przeważa jednak pogląd, że prezbiofrenia jest odmianą otępienia starczego z górującym w obrazie klinicznym zespołem Korsakowa. Stan cielesny chorego bywa tutaj stosunkowo dobry, chociaż nie zawsze. Read the rest of this entry »

December 4th, 2018

W przypadkach zespołu depresyjnego miewamy ogromne trudności w rozstrzygnięciu, czy chodzi o depresję endogenną przebiegającą z nadciśnieniem, czy też o zespół nadciśnienia, powikłany epigenetycznie zespołem depresyjnym. Spośród spotykanych na tle nadciśnienia spraw somatycznych największe dla nas znaczenie mają napady padaczkowe oraz udary mózgowe. Sprawy te, bez względu na to, czy wiążą się z miażdżycą naczyń mózgowych, czy nie, stać się bowiem mogą z kolei podłożem powikłań psychotycznych. Samo nadciśnienie tętnicze, choćby nie prowadziło do napadów drgawkowych lub udaru, staje się również często podłożem dla stanów reaktywnych. Poza najczęstszą tutaj histerią, miewamy do czynienia z organozami rozmaitego typu. Read the rest of this entry »

December 4th, 2018

Zaburzenia psychiczne, które zależą nie tylko od wzmożonego ciśnienia śródczaszkowego, ale i od uszkodzenia samej tkanki mózgowej bezpośrednio, często poprzedzają wystąpienie objawów wzmożonego ciśnienia śródczaszkowego i stąd ich duże znaczenie rozpoznawcze. Nie zawsze bowiem sprawa zaczyna się od objawów ogniskowych, zależnych od jej umiejscowienia. Zdarza się, że przypadki guzów w początkowym okresie nie mają uchwytnych objawów neurologicznych. Często ogólne objawy guza mózgu mogą być niewyraźne lub w ogóle nieuchwytne. Do tych ogólnych objawów zalicza się obok objawów wzmożonego ciśnienia śródczaszkowego także napady padaczkowe uogólnione.  Natomiast na samym początku może się rzucać w oczy tylko zespół psychoorganiczny, którego etiologia pozostaje długi czas nie wyjaśniona. Read the rest of this entry »