August 24th, 2018

z15288761Q,Mocznica--nazywana-tez-uremia--najczesciej-oznacza[1]Wielu z nas nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważnym narządem są nerki. Dopiero w chwili, gdy zaczynają nam dokuczać problemy związane z tymi narządami dostrzegamy, jak ważną pracę muszą wykonywać one każdego dnia. Niestety, nasze nerki są każdego dnia narażone na kontakt z groźnymi bakteriami, co może skutkować rozwojem różnych dolegliwości. Choroby nerek mogą przybierać różne formy. Jedną z tych przypadłości, których nie można ignorować, jest mocznica. Read the rest of this entry »

August 24th, 2018

Obraz kliniczny. Zaburzenia psychiczne mogą powstać nagle jako następstwo przebytego udaru albo też stopniowo. W tym ostatnim przypadku zwracać trzeba uwagę na zwiastuny. Znamienna jest tu trójca objawów: ból głowy, zawroty głowy i zaburzenia pamięci. Znamienne jest szybkie przemijanie w ciągu dłuższego okresu czasu lub nawet w ciągu dnia objawów ogniskowych. Read the rest of this entry »

August 24th, 2018

Teoria ośrodkowego pochodzenia nadciśnienia tętniczego nie kłóci się bynajmniej z faktami organicznych zmian w układzie krążenia. Wszystko zależy od tego, w jakim stadium chory zgłasza się do lekarza. W naszych warunkach zgłasza się często poniewczasie, gdy już powstały wtórne zmiany organiczne. Polegają one, jak wiadomo, na zgrubieniu mięśniówki tętnic, na bujaniu i zwyrodnieniu, najczęściej szklistym, błony wewnętrznej. Zmiany te dotyczą tętniczek nerek, mózgu i siatkówki. Read the rest of this entry »

August 24th, 2018

Przy wzmożonym ciśnieniu śródczaszkowym najczęściej chodzi o bóle ranną porą, gdyż wówczas ciśnienie krwi fizjologicznie bywa najwyższe. Z biegiem czasu bóle stają się coraz regularniejsze i trwają coraz dłużej. Skargi na bóle głowy okolicy czołowej nie mają znaczenia lokalizacyjnego. Po wysiłkach fizycznych, przy napięciu tłoczni brzusznej, np. w czasie defekacji przy nachylaniu się lub przy szybkiej zmianie postawy ciała z leżącej na wyprostowaną, przy kaszlu i kichaniu, a więc wówczas gdy ciśnienie śródczaszkowe zwiększa się;-bóle głowy nasilają się. Read the rest of this entry »