Posts Tagged ‘tusz do rzęs’

f. Objawy zalezne od umiejscowienia.

f. Objawy zależne od umiejscowienia. Objawy wypadnięcia czynności płatów czołowych, czyli tzw. zespół czołowy, omówiliśmy zasadniczo wśród zaburzeń pourazowych. Znaczenie dla psychiatrii ma również uszko- dzenie prawej okolicy skroniowej. Anastasopoulos (1959) opisał przypadki guza Lej okolicy, przebiegające z zaburzeniami snu, łaknienia, popędu płciowego; nastroju, poczucia upływającego czasu i cyklu miesięcznego. Sądzi się, że płaty skroniowe poprzez podwzgórze regulują działalność ośrodków snu i czuwa-• nia. Obustronne uszkodzenie płatów skroniowych powoduje wzmożenie łak- nienia aż do żarłoczności. Przy uszkodzeniu prawostronnym występuje objaw niepohamowanej gadatliwości, bez cech stanu maniakalnego. Ma to być wy- razem odhamowania ośrodków mowy lewej półkuli. Chorzy gadają nie zwra- cając uwagi na rozmówcę, przy czym widać wzmożoną gestykulację i ruchli- wość kończyny górnej prawej, podczas gdy przy uszkodzeniu lewego płata, ciemieniowego stwierdza się raczej ograniczenie ruchliwości prawej kończyny. Trzeba tu zresztą przypomnieć objaw odhamowania mowy, opisany przez Kret– schmera przy uszkodzeniu płatów czołowych. Z przykładów tych widać, jak ostrożnie można wysnuwać wnioski lokalizacyjne przy stwierdzeniu tych czy owych objawów psychicznych. g. Nawarstwienia epigenetyczne bywają, jak zwykle, rozno- rodne. Wikłają one obraz kliniczny, a czasem pokrywają podstawowe schorze- nia organiczne. W piśmiennictwie rozpowszechnione jest wiązanie takiego czy innego zespołu psychotycznego z umiejscowieniem guza. Tak np. twierdzi się, że lewostronne guzy płata skroniowego prowadzić mają do tzw. dreamy states (które są napadami psychosensorycznymi) albo, że guzy pewnych okolic dają “niezwykłe” zaburzenia psychiczne traktowane jako objaw lokalizacyjny. Przy bliższym zapoznaniu się z owymi niezwykłymi objawami ogniskowymi łatwo się przekonać, że chodzi tu o majaczenie. Twierdzenia te są błędne. Ostre zes- poły psychotyczne w rodzaju zamroczenia lub majaczenia mogą wystąpić na podłożu każdego schorzenia ogólnego upośledzającego calość mózgu. Nie są one w duchu Virchowa-Kleista związane z jakimś umiejscowieniem. [przypisy: , indywidualne kalendarze trójdzielne, olej lniany, tusz do rzęs ]

Posts Tagged ‘tusz do rzęs’

f. Objawy zalezne od umiejscowienia.

Powikłania pooperacyjne mogą dotyczyć także narządów trawiennego, , oddechowego i krążenia. Po operacji chorzy uskarżają się nieraz na silne wzdęcia brzucha, bóle w brzuchu, uczucie pełności lub ściskania w dołku sercowym, odbijani:a, nawet wymioty i utratę łaknienia. Tym dolegliwościom nierzadko towa- rzyszy przesunięcie narządów brzusznych, ich zniekształcenie i inne zmiany. Dolegliwości często są tym silniejsze, im wyżej unosi się prze- pona. W przypadkach bardzo wysokiego jej ustawienia spostrzegano obrazy chorobowe, przypominające przepuklinę przeponową. Tacy chorzy Prócz dolegliwości żołądkowych odczuwają często także liczne przypa- dłości oddechowe i sercowe, zależne od zmiany warunków czynnościo- wych praey serca, narządu oddechowego i narządów brzusznych. W naszym piśmiennictwie przypadek takiego ciężkiego zespołu sercowo-żołąd- kowego po wyrwaniu nerwu przeponowego opisał Norbert Berlin. Wyższe ustawienie żołądka po wyrwaniu nerwu przeponowego pociąga za sobą w wyjątkowych przypadkach jego skręt (torsio) i wywołuje ciężki obraz zawęźlenia (volvulus) żołądka z silnymi bólami i wymiotami przy- pominający zwężenie odźwiernika. Dla uniknięcia tego powikłania należy przed przystąpieniem do wyrwania lewego nerwu przeponowego przeko- nać się badaniem klinicznym łącznie z radiologicznym, czy nie ma skrycie przebiegającego zapalenia okołożołądkowego lub innej sprawy, która mo- głaby po wyrwaniu nerwu przeponowego wywołać mechanicznie zaburze- nia żołądka z groźnymi następstwami. Zaburzenia trawienne po wyrwaniu nerwu przeponowego zdarzają się częściej po operacji na lewym nerwie, przy czym znacznie częściej u osób z opadnięciem trzewi brzusznych. Dolegliwości żołądkowe, nieraz bardzo uporczywe i uciążliwe dla cho- rych w związku z wyrwaniem nerwu przeponowego, szybko ustępują po zastosowaniu odmy otrzewnej. Dla otrzymania tej odmy nakłuwa się powłoki brzuszne w połowie od- ległości między pępkiem a przednim górnym kolcem biodrowym po lewej stronie i wprowadza się 250-350 ml wyjałowionego powietrza. Powłoki można nakłuwać też w X prawym międzyżebrzu w tylnej linii. pachowej, przy czym chory podczas zabiegu leży na lewym boku. Igłę wkłuwa się znieczulając ścianę brzucha na całej jej grubości w miejscu wkłucia. Po przejściu igły przez otrzewną ścienną łączy się ją ze strzykawką po- jemności 50-70 ml lub z przyrządem do odmy i wprowadza się powietrze. Kontrola manometryczna jest zbędna. Obawa zranienia pętli jelitowej jest przesadna, zazwyczaj bowiem wymyka się ona przy powolnym posu- waniu igły. Powstanie odmy otrzewnej objawia się zniknięciem stłumie- nia wątrobnego już po wprowadzeniu do jamy otrzewnej 100 ml po- wietrza. Czasami odmę otrzewną trzeba powtarzać kilkakrotnie. Odma otrzewna działa skutecznie przeciwko dolegliwościom nie tylko żołąd- kowym, ale nieraz także oddechowym i sercowym. [hasła pokrewne: , tusz do rzęs, implanty Warszawa, odżywki do rzęs ]