Leczenie złotem.

June 17th, 2018

Powiększając w miarę leczenia dawkę nie należy przekraczać dawki 0,25 gramów na jedno wstrzyknięcie, a 3 gramów na serię. Dłuższe stosowanie złota nawet w należycie przestrzeganych odstępach może wywołać zmiany w narządzie krwiotwórczym i w układzie    siateczkowo- śródbłonkowym objawiające się zaburzeniem składu krwi i obrzmieniem śledziony. W razie potrzeby leczenie złotem powtarza się, lecz dopiero po przerwie co najmniej 6-tygodniowej. Zatem każda seria leczenia złotem trwa średnio 3-4 miesiące, zależnie od stanu choroby i oddziaływania chorego na złoto. Ł. Bernard jest przeciwnikiem leczenia metodą seryjną”. Stosuje on złoto w odstępach tygodniowych dopóty, dopóki nie uzyska żądanych wyników albo nie nastąpią powikłania, choćby niewielkie. W ten sposób chory otrzymuje w ciągu kilku lat do 20-30 g i więcej chrysalbiny, a jeden z jego chorych otrzymał nawet 70 g. Podczas leczenia złotem zdarzają się powikłania, zależnie od powolnego jego wydzielania z ustroju i jego odkładania się zwłaszcza w nerkach, a po części także w płucach, wątrobie i śledzionie. Wskutek powolnego wydzielania się z ustroju już stosunkowo niewielkie dawki złota, zwłaszcza wkrótce po sobie zastosowane, mogą wywołać zatrucie i śmierć (Mieczysław Gantz, Zdzisław Michalski). Spostrzegano także niewielkiej już dawce ciężki wstrząs (Anastazy Landau, Paweł Martyszewski, Stanisłau Meysne) objawiający się gwałtownym wzrostem ogólnej ciepłoty ciała i ostrą niewydolnością krążenia. Spostrzegano także bóle głowy i inne ogólne objawy, przygodne, bez większego znaczenia. Znacznie częściej zdarzają się inne powikłania ze strony różnych narządów, zależnie bądź od zatrucia złotem, bądź to od działania wyzwalających się jadów gruźliczych. Wśród nich pierwsze miejsce zajmuje białkomocz pojawiający się najczęściej dopiero po kilku wstrzykiwaniach (w materiale Z. Michalskiego w 53% przypadków). Przeważnie są to przemijające ślady białka, rzadziej białkomocz dochodzący do, 1-2%. Białkomocz można niekiedy stwierdzić już w kilka godzin po wstrzyknięciu złota. Czasami utrzymuje on długo – od 2-4 dni do paru tygodni i dłużej. Wykrywane także wałeczki ziarniste w osadzie moczu, a nawet i czerwone krwinki, czasami (Roman Rencki) zwiększenie ilości azotu nie białkowego w surowicy krwi. [hasła pokrewne: forum kulturystyczne, sprzedaż artykułów zoologicznych online, tworzenie stron internetowych Sandomierz ]

Powiązane tematy z artykułem: forum kulturystyczne sprzedaż artykułów zoologicznych online tworzenie stron internetowych Sandomierz