Powiekszajac w miare leczenia dawke

Powiększając w miarę leczenia dawkę nie należy przekraczać dawk: 0,25 gramów na jedno wstrzyknięcie, a 3 gramów na serię. Dłuższe sto- sowanie złota nawet w należycie przestrzeganych odstępach może wy- wołać zmiany w narządzie krwiotwórczym i w układzie siateczkowo- śródbłonkowym objawiające się zaburzeniem składu krwi i obrzmieniem śledziony. W razie potrzeby leczenie złotem powtarza się, lecz dopiero po przerwie co najmniej 6-tygodniowej. Zatem każda seria leczenia zło- tem trwa średnio 3-4 miesiące, zależnie od stanu choroby i oddziały- wania chorego na złoto. Ł. Bernard jest przeciwnikiem “leczenia metodą seryjną”. Stosuje on złoto w odstępach tygodniowych dopóty, dopóki nie uzyska żądanych wyników albo nie nastąpią powikłania, choćby niewielkie. W ten spo- .sób chory otrzymuje w ciągu kilku lat do 20-30 g i więcej chrysal- biny, a jeden z jego chorych otrzymał nawet 70 g. Podćzas leczenia złotem zdarzają się powikłania, zależnie od powolnego jego wydzielania z ustroju i jego odkładania się zwłaszcza w nerkach, a po części także w płucach, wątrobie i śledzionie. Wsku- tek powolnego wydzielania się z ustroju już stosunkowo niewielkie dawki złota, zwłaszcza wkrótce po sobie zastosowane, mogą wywołać zatrucie i śmierć (Mieczysław Gantz, Zdzisław Michalski). Spostrzegano także niewielkiej już dawce ciężki wstrząs (Anastazy Landau, Paweł Martyszewski, Stanisłau Meysne) objawiający się gwałtownym wzro- stem ogólnej ciepłoty ciała i ostrą niewydolnością krążenia. Spostrzegano także bóle głowy i inne ogólne objawy, przygodne, bez większego zna- czenia. Znacznie częściej zdarzają się inne. powikłania ze strony różnych narządów, zależnie bądź od zatrucia złotem, bądź to od działania wyzwa- lających się jadów gruźliczych. Wśród nich pierwsze miejsce zajmuje białkomocz pojawiający się najczęściej dopiero po kilku wstrzy- kiwaniach (w materiale Z. Michalskiego w 53ro przypadków). Przeważnie są to przemijające ślady białka, rzadziej białkomocz dochodzący do, 1-2%0. Białkomocz można niekiedy stwierdzić już w kilka godzin po wstrzyknięciu złota. Czasami utrzymuje on długo – od 2-4 dni do paru tygodni i dłużej. Wykrywane także wałeczki ziarniste w osadzie moczu, a nawet i czerwone krwinki, czasami (Roman Rencki) zwiększe- nie ilości azotu nie białkowego w surowicy krwi. [hasła pokrewne: , przedłużanie rzęs, bielizna damska sklep internetowy, logopeda warszawa ]