Pózno pojawiajace sie napady padaczkowe

Późno pojawiające się napady padaczkowe powinny zawsze budzić podejrze- I nie guza mózgu. O ile napady korowe typu Jacksona mają znaczenie objawu lokalizacyjnego, o tyle napady uogólnione nie dają podstaw do takiej oceny, gdyż najczęściej bywają wyrazem wzmożenia ciśnienia śródczaszkowego. Jak z tego widzimy, żaden pojedynczo wzięty objaw nie posiada bezwzględnej sil dowodowej, lecz razem wzięte, choćby nie były w komplecie, powinny budzić podejrzenie guza mózgu. Dopiero pojawienie się objawów ogniskowych łącznie z wynikami badań pneumo- i elektroencefalograficznych rozstrzyga o rozpoz- naniu . Zaburzenia psychiczne zwłaszcza gdy chodzi o wczesne rozpoznanie lub o rozpoznanie tam, gdzie wszystkie inne objawy zawiodą, posiadają ogromne przez neurologów na ogół nie zawsze doceniane znaczenie rozpoznawcze. I tutaj można zresztą powiedzieć, że wynik badania psychiatrycznego nigdy nie daje jeszcze pewności rozpoznawczej. Obowiązkiem psychiatry. jest jednak myśleć zawsze o możliwości guza mózgu. Nie jest błędem, jeśli podejrzenie psychiatry okaże się z biegiem czasu bezpodstawne, nie jest błędem nie do darowania, jeżeli zaburzenia psychiczne spowodowane guzem mózgu zostaną rozpoznane błędnie. Chory taki umieszczony w szpitalu psychiatrycznym lub oddany pods opiekę rodziny z byle jakim psychiatrycznym rozpoznaniem, bywa często stra- cony. Wyraźne objawy guza mózgu wyjdą na jaw w okresie, gdy może już być za późno na właściwe w tych przypadkach leczenie neurochirurgiczne. W pod- ręcznikach neurologii zaburzenia psychiczne często omawia się nie dość dokład- nie albo się je niemal pomija, poprzestając na ogólnikach. W ogóle w piśmien- nictwie nie dość ostro rozgranicza się objawy organiczne związane bezpośred- nio z guzem mózgu, od zespołów nawarstwionych epigenetycznie. Te ostatnie nie są bowiem objawem, lecz powikłaniem. Powikłanie to wystąpić może, jak to widzieliśmy, na podłożu organicznym wszelkiej etiologii. Znaczenie rozpoz- nawcze mają następujące zaburzenia psychiczne. [podobne: , salon fryzjerski mokotów, artykuły fryzjerskie, odżywka do rzęs ]