Terapia antycholinergiczna vs. OnabotulinumtoxinA na pilne nietrzymanie moczu AD 8

April 18th, 2018

Odpowiednia kontrola objawów podczas wizyty kontrolnej poza leczeniem. Odsetek uczestników, którzy mieli odpowiednią kontrolę objawów w trakcie sześciomiesięcznej fazy kontrolnej, był przedstawiony w zmodyfikowanej populacji, w zależności od grupy leczenia, do której uczestnicy zostali losowo przydzieleni na początku. badania. Odpowiednia kontrola została zdefiniowana jako wynik 4 lub 5 w narzędziu Patient Global Symptom Control (PGSC) i brak leczenia poza badaniem w przypadku nietrzymania moczu podczas wcześniejszych wizyt. Odpowiedzi na temat PGSC na stwierdzenie To leczenie zapewniło mi odpowiednią kontrolę nad wyciekiem moczu wynoszą od (nie zgadzam się zdecydowanie) do 5 (zdecydowanie się zgadzam). Po 6 miesiącach 89 z 126 uczestników (71%), którzy zostali losowo przydzieleni i otrzymali leki przeciwcholinergiczne, a 85 z 121 uczestników (70%), którzy zostali losowo przydzieleni i otrzymali onabotulinową toksynę A, mieli odpowiednią kontrolę objawów, zgodnie z definicją wynik PGSC 4 lub 5 i brak leczenia off-study dla nietrzymania moczu w nagłym przypadku w lub przed 6 miesięcy, i wszedł w fazę kontrolną badania. Po 6 miesiącach wszystkie leki doustne przerwano. W ciągu miesiąca po odstawieniu leku doustnego znacznie mniej kobiet w grupie antycholinergicznej niż w grupie onabotulinumtoin A miało odpowiednią kontrolę objawów (50% w porównaniu z 62%, P = 0,006). Po 12 miesiącach 25% w grupie antycholinergicznej, w porównaniu z 38% w grupie onabotulinumtoxA, miało odpowiednią kontrolę objawów (p = 0,61) (ryc. 3).
Dyskusja
W tym zrandomizowanym, podwójnie ślepym, porównawczym badaniu skuteczności, standaryzowanym 6-miesięcznym schematem leczenia antycholinergicznego i pojedynczego wstrzyknięcia 100. G onabotulinumoksynyA, każdy znacząco zmniejszył liczbę codziennych epizodów nietrzymania moczu w trybie pilnym; wielkość redukcji nie różniła się istotnie między zabiegami. Uczestnicy, którzy otrzymywali onabotulinumoksynę A, w porównaniu z tymi, którzy otrzymywali leczenie antycholinergiczne, częściej mieli całkowite ustąpienie pilnego nietrzymania moczu, podczas gdy poprawa wskaźników jakości życia nie różniła się istotnie pomiędzy grupami. Oba zabiegi różnią się pod względem sposobu podawania: wstrzyknięcie onabotulinumoksynę A do mięśnia wypieracza za pomocą procedury cystoskopowej wykonywanej w gabinecie lekarskim, podczas gdy leczenie antycholinergiczne obejmuje codzienne doustne przyjmowanie tabletek przepisanych przez lekarza. Skutki uboczne również się różnią. Częstość suchości w jamie ustnej była wyższa w grupie antycholinergicznej, podczas gdy częstość niepełnego opróżniania pęcherza wymagającego cewnikowania i infekcji dróg moczowych była wyższa w grupie onabotulinumtoxinA.
Chociaż badania z randomizacją kontrolowane placebo wykazały skuteczność leków antycholinergicznych w leczeniu naglącego nietrzymania moczu, wysoki odsetek działań niepożądanych i słabe długotrwałe przyleganie z nimi związane ograniczają ich stosowanie w praktyce u niektórych pacjentów z nagłym nietrzymaniem moczu. -18 Częstość suchości w jamie ustnej w obu grupach w obecnym badaniu była wyższa niż w badaniu Cochrane, 19, w którym 31% kobiet przyjmujących leki przeciwcholinergiczne i 10% osób przyjmujących placebo zgłosiło suchość w jamie ustnej.
[podobne: ortopeda warszawa, fizjoterapia Poznań, anatomia palpacyjna ]