Wyrwanie nerwu przeponowego.

February 20th, 2018

W zakresie narządu krążenia po wyrwaniu nerwu przeponowego spostrzega się w niektórych przypadkach przyspieszenie czynności serca, bicie serca, skurcze dodatkowe, objawy niewydolności krążenia i nawet obrzęk płuc. Dolegliwości te zdarzają się częściej u tych chorych, u których stwierdza się chociażby lekkie objawy osłabienia serca już przed zabiegiem. W zakresie narządu oddechowego zdarza się zaostrzenie sprawy gruźliczej w chorym płucu, przerzucenie się jej na drugie płuco, rozbudzenie w nim ogniska nieczynnego. Powikłania te zdarzają się mniej -więcej operowanych przypadków. Prócz tego, w następstwie wyrwania nerwu przeponowego pojawia się niekiedy silny krwotok płucny wskutek znacznego przekrwienia biernego, wywołanego przez ucisk dużych naczyń. Krwotok może powstawać także wskutek porażenia poprzez nerw współczulny naczyń włoskowatych z następowym ich rozszerzeniem. Pękniecie zrostów wiedzie czasami do powstania samorodnej odmy opłucnej. Częstym objawem jest także duszność. Na Oddziale K. Dąbrowskiego w Szpitalu Wolskim w Warszawie spostrzegano na 330 przypadków wyrwanie nerwu przeponowego następujące powikłania: raz krótko trwającą przeczulicę skóry, dwa razy zespół Hornera, w tym raz przejściowy, trzy razy zespoły żołądkowo-sercowe, pięć razy znaczniejszą duszność; zmiany kształtu żołądka bez zaburzeń stwierdzono mniej więcej w 30% przypadków, zejścia śmiertelnego, zależne od zabiegu, nie było (Notizieui Berdo i Józef Himmell). Wobec powikłań, związanych z zabiegiem, trzeba przed jego zarządzeniem dokładnie zbadać stan podmiotowy i przedmiotowy chorego, zwłaszcza narządy oddechowy, krążenia i trawienny, i należycie chorego do zabiegu przygotować. [więcej w: forum kulturystyczne, kursy fizjoterapia, rehabilitacja kregoslupa]

Powiązane tematy z artykułem: forum kulturystyczne kursy fizjoterapia rehabilitacja kregoslupa