Tiosemikarbazon w leczeniu gruźlicy.

November 9th, 2018

We Francji stosuje się w ostrej gruźlicy prosówkowej kroplowe dożylne wlewania przez 10-20 dni 30-40 gramów soli sodowej kwasu         paraaminosalicylowego w litrze wody. Przeciwwskazania do stosowania kwasu para-amino-salicylowego stanowią: 1. choroby wątroby, zwłaszcza przebiegające z żółtaczką; 2. charłactwo; 3. niegruźlicze choroby perek.
Tiosemikarbazon w leczeniu gruźlicy. Tiosemikarbazon wywiera dość słabe działanie bakteriostatyczne na prątki gruźlicy, niemniej okazał się lekiem skutecznym w świeżych wysiękowych postaciach gruźlicy płuc, w zapaleniu gruźliczym opłucnej, w gruźlicy krtani, jelit, pęcherza moczowego, kostno-stawowej i w rumieniu guzowatym. Wyniki leczenia są lepsze w razie kojarzenia tiosemikarbazonu z leczeniem streptomycyną. Natomiast w przeciwieństwie do streptomycyny tiosemikarbazon nie wpływa wcale na przebieg gruźlicy prosówkowej uogólnionej i płucnej przewlekłej postępującej gruźlicy płuc, gruźlicy nerek i opon mózgowych. Mechanizm działania tiosemikarbazonu w gruźlicy nie jest dotychczas wyjaśniony. Niektórzy utrzymują, że przy dłuższym stosowaniu unieszkodliwia on jady gruźlicze. Wywiera on duży wpływ na koloidy osocza, mianowicie wybitnie zmniejsza ilość alfa i beta globulin, nie zmniejszając ilości gamma globulin, albumin i fibrynogenu. Przeciwwskazania do leczenia tiosemikarbazonem stanowią: 1. choroby wątroby; 2. choroby nerek z gruźlicą nerek włącznie; 3. gruźlica prosówkowa uogólniona i płucna; 4. gruźlica opon mózgowych; 5. przewlekła gruźlica rozpadowo-serowata i rozpadowo-włóknista. Tiosemikarbazon podaje się doustnie co najmniej przez 3-4 miesiące, zaczynając od dawki 1 mg na kilogram wagi ciała. Dawkę podnosi się co 10 dni o 1 mg na kg wagi ciała, nie przekraczając jednak średniej dawki dobowej 0,1-0,3. Po 3 miesiącach podaje się jako dawkę podtrzymującą 0,1 na dobę przez dłuższy czas. Nie wolno jednocześnie podawać piramidonu. Większe dawki wywołują objawy toksyczne. Są to przede wszystkim objawy trawienne (utrata łaknienia, wymioty i in.), prócz tego objawy świadczące o uszkodzeniu nerek (białkomocz), wątroby (żółtaczka, urobilinuria) oraz narządu krwiotwórczego (leukopenia, agranulocytoza, objawy krwotoczności). Objawy te nakazują odstawienie leku lub obniżenie jego dawek. [przypisy: miniimplanty ortodontyczne, płaskostopie leczenie u dorosłych, narzędzia endodontyczne opis ]
[więcej w: porażenie nerwu przeponowego, forum kulturystyczne, poradnia preluksacyjna ]

Powiązane tematy z artykułem: forum kulturystyczne poradnia preluksacyjna porażenie nerwu przeponowego