Wpływ niedoboru leków na dzieci z rakiem – przykład mechloretaminy ad

November 1st, 2018

Przegląd literatury sugeruje, że cyklofosfamid w dawce 650 mg na metr kwadratowy powierzchni ciała mógłby bezpiecznie zastąpić mechloretaminę 6 mg na metr kwadratowy. Gdy mechloretamina stała się niedostępna, zmieniliśmy nasze badania, aby zamiast tego stosować cyklofosfamid. Chociaż schemat COPP (cyklofosfamid 600 do 650 mg na metr kwadratowy, winkrystyna, prokarbazyna i prednizon) był szeroko stosowany w badaniach dla dorosłych i dzieci i był uważany za równoważny pod względem skuteczności MOPP, żadne randomizowane badanie nie porównywało tych dwóch. Wiele opublikowanych raportów szczegółowo opisuje źródła niedoborów leków, a także reakcje administracji żywności i leków, Amerykańskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej lub Kongresu. Inne doniesienia spekulują na temat możliwych rozwiązań, ale niewiele komentują indywidualne bezpieczeństwo pacjentów.2.3 Chociaż zgłaszano obawy dotyczące zmniejszonej skuteczności i możliwych działań niepożądanych związanych z niedoborem leków przeciwnowotworowych, nie widzieliśmy żadnego raportu dokumentującego niekorzystne skutki tych niedoborów na konkretna populacja pacjentów lub sposób, w jaki substytucja wpłynęła na wyniki.
Bezobjawowe rozkłady przeżycia u dzieci z chłoniakiem Hodgkina leczonym oryginalnym schematem V wg stanu Stanforda przy użyciu mechloretaminy, w porównaniu z tymi, które zostały zmodyfikowane za pomocą zmodyfikowanego schematu leczenia z użyciem wortfordu z cyklofosfamidem. Dwuletnie przeżycie bez zdarzeń wyniosło 75% wśród pacjentów, którzy otrzymali cyklofosfamid (SE, 12,5%) i 88% wśród osób, które otrzymały mechloretaminę (SE, 2,5%, P = 0,01).
Aby ocenić wpływ zastąpienia, które musieliśmy przyjąć, porównaliśmy prawdopodobieństwo przeżycia wolnego od zdarzeń w grupie 181 pacjentów, którzy byli leczeni oryginalnym schematem Stanforda V, w tym mechloretaminą, z prawdopodobieństwem u 40 pacjentów leczonych zmodyfikowanym schematem Stanforda V. w tym cyklofosfamid. W tym retrospektywnym porównaniu odkryliśmy, że leczenie cyklofosfamidem było znacznie mniej skuteczne (2-letnie przeżycie bez zdarzeń, 75% z cyklofosfamidem [SE, 12,5%] vs. 88% z mechloretaminą [SE, 2,5%, P = 0,01 przez test log-rank]) (patrz wykres). Nie możemy znaleźć żadnego wiarygodnego wyjaśnienia dla tej dramatycznej różnicy w przeżyciu bez żadnych zdarzeń innych niż substytucja leku, ponieważ staranna analiza naszych danych wykazała, że pacjenci z grupy cyklofosfamidowej nie mieli bardziej niekorzystnych cech klinicznych niż pacjenci z kohorty mechloretaminowej. W rzeczywistości, pacjenci w kohorcie cyklofosfamidowej rzadziej mieli objawy B (gorączka, niezamierzona utrata masy ciała i nocne poty) i częściej występowali chłoniak Hodgkina o średnim stopniu ryzyka lub o wysokim ryzyku, bez różnicy w dystrybucji śródpiersia lub na etapie dystrybucji .
Obserwacja jest nadal krótka (mediana okresu obserwacji, 1,5 roku w grupie cyklofosfamidu i 4,7 roku w grupie mechloretaminy), a żaden pacjent w badaniu nie zmarł, więc nie ma różnicy przeżywalności między kohortami. Jednak pacjenci, u których wystąpił nawrót choroby, otrzymali leczenie ratujące, w tym intensywną cytoredukcję, a następnie autologiczny przeszczep komórek macierzystych – terapia związana z niepłodnością i zwiększonym ryzykiem długotrwałych skutków toksycznych. Takich powikłań można było uniknąć, gdyby takim pacjentom podawano mechloretaminę
[więcej w: anatomia palpacyjna, rezonans magnetyczny warszawa, medycyna paliatywna czasopismo ]
[przypisy: psychiatra warszawa cennik, ile kosztują badania lekarskie do pracy, metoda simontona ]

Powiązane tematy z artykułem: ile kosztują badania lekarskie do pracy metoda simontona psychiatra warszawa cennik